احساسات متناقض سپاهانی‌ها در این تابستان؛ بیم از دست رفتن نام‌های بزرگ و امید تشکیل یک نسل تازه است.

خریدهای سپاهان

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

آنچه در این تابستان برای هواداران سپاهان در حال رقم خوردن است تا حدودی کم‌نظیر به‌نظر می‌رسد؛ اینکه آنها به جای انتشار پی‌درپی خبر جذب بازیکنان اسم‌ورسم‌دار، شنونده خبر کوچ و جدایی آنها هستند. البته که مدیران سپاهان امسال هم ورودی پرسروصدا به بازار داشته‌اند اما در عین حال بازیکنان مهمی از این تیم رفته‌اند که شاید جای خالی‌شان به‌شدت حس شود و کار دست طلایی‌پوشان بدهد.

ستون‌های فرو ریخته

اگر جدایی شهریار مغانلو را قطعی بدانیم و او را عضوی از تیم الاتحاد کلبا به شمار بیاوریم، سپاهان آقای گل لیگ برتر را از دست داده که خود این، خسران بزرگی است. اگرچه گفته می‌شود زردها به‌شدت به‌دنبال جذب یک مهاجم خارجی مهم هستند و حتی اسم موسی مارگا هم در این میان به گوش می‌خورد اما فعلا سپاهان بهترین گلزن خود را از دست داده؛ بازیکنی که با فضای تیم آشنایی داشت و در اصفهان جواب داده بود. غیراز این، فرشاد احمدزاده هم به‌عنوان یکی از بازیکنان مورد علاقه ژوزه مورایس از سپاهان رفت و به پرسپولیس منتقل شد. از سوی دیگر گزارش‌ها حکایت از سرباز شدن امید نورافکن دارد و این بازیکن چندپسته، برای فصل بعد راهی ملوان خواهد شد. یکی از پست‌هایی که نورافکن می‌توانست در آن به میدان برود، سمت چپ خط دفاعی بود، البته سپاهان در این منطقه میلاد زکی‌پور را هم از دست داد؛ بازیکنی که راهی استقلال شده است. با این حال شاید بزرگ‌ترین ضایعه تابستانی برای هواداران، جدایی رامین رضاییان بوده باشد؛ یکی از مؤثرترین بازیکنان فصل قبل که گل می‌زد، پاس گل می‌داد، پشت کاشته‌ها و ضربات ایستگاهی می‌ایستاد اما در نهایت او نیز تقدیم استقلال شد.

هایجک‌های تردیدآمیز

گفتیم که با وجود همه اینها، مدیران سپاهان عادت گرد و خاک کردن در بازار را کنار نگذاشته‌اند. آنها در همین تابستان هم دو هایجک خبرساز داشتند؛ جواد آقایی‌پور را از چنگ استقلال بیرون کشیدند و مهدی لیموچی را از کف پرسپولیس. همین دیروز محمد رجاییان، مدیرعامل آلومینیوم اراک گفته: «لیموچی اصرار داشت به پرسپولیس برود اما ناگهان نظرش برگشت.» روشن است که سپاهان امسال هم خوب هزینه کرده اما نکته اینجاست که این ستاره‌های جوان به جای اسامی بزرگ و امتحان پس‌داده جذب شده‌اند و در مورد اینکه آیا می‌توانند در سپاهان هم همان کارایی را داشته باشند، تردیدهایی وجود دارد. یک درصد اگر آنها جواب ندهند و انتظارات را برآورده نکنند، کار برای سپاهان سخت خواهد شد.

نسل نو

در نهایت بین همه هراس‌ها، این امید هم نزد گروهی از سپاهانی‌ها وجود دارد که میانگین سنی خریدهای جدید باشگاه بسیار پایین است و شاید نسلی نو و تازه‌نفس شکل بگیرد که تا سال‌ها جواب بدهد. لیموچی که از آلومینیوم جذب شده ۲۴ساله است، آقایی‌پور هم که از استقلال خوزستان آمده همینطور، صالح حردانی استقلالی ۲۵سال دارد، محمدمهدی محبی هم که از مس رفسنجان منتقل شده ۲۴سال دارد و محمدامین حزباوی ۲۱ساله است. حالا یا استراتژی سپاهان برای فصل جدید شکست می‌خورد که تاوان زیادی به باشگاه تحمیل خواهد شد، یا این ستاره‌های جوان جواب می‌دهند و ایام به کام طلایی‌پوشان خواهد بود.

کد خبر 868191
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۳۱
    1 1
    اتفاقا خریداری خوبین که زیر دست ی مربی خوب مثل مورایس جواب میدن حتما.قبلیا دیگه پیربودن. الان نفس میکشه سپاهان